Gå til hovedinnhold Gå til søk

Et kundesenter for hele Nordland

Hver telefonsamtale er en historie og en ny reise.

Vårt kundesenter betjener hele Nordland, og hver måned mottar vi over 50.000 telefonsamtaler fra kunder som trenger tjenester fra Nordland Taxi. I tillegg bestilles det turer via epost, TaxiFix og web. I løpet av ett år formidler kundesenteret over 1,3 millioner reiser. Og hver reise er en historie.

To damer på kundesenteret til Nordland Taxi. Den ene sitter foran datamaskinen, mens den andre står bak henne og titter på skjermen.

t God stemning på kundesenteret.

Kundesenteret er lokalisert i vakre Sulis, og har vært der siden år 2000. Turformidling startet i Bodø, og Bodø Taxisentral driftet selv frem til høsten 1993. Så ble Nordland Taxi stiftet, og solgte tjenesten til Bodø Taxisentral. På den tiden ble alle turene formidlet ut i taxiene via telefoni, helt frem til 1998.
Fra 1993 til 2000 ble det formidlet turer kun til Bodø Taxisentral, men etter relokalisering til Sulis ble stadig flere sentraler koblet på Turformidlingssystemet.

I dag formidles det turer til hele Nordland, og andre store byer i Norge. Kundesenteret er bemannet 24/7, 365 dager i året. Det jobber 23 ansatte, inkludert tilkallingsvikarer og renholder.

Dame på sentralbordet til Nordland Taxi sitt kundesenter. Sitter foran datamaskinen med headset på, klar for å ta i mot neste samtale.

Alltid en hyggelig stemme som hjelper deg.

– Vi har et kjempegodt arbeidsmiljø med flotte arbeidskollegaer. Vi har det hjemmekoselig og familiært på jobb der alle er inkludert, forteller ledere for kundesenteret Kathrine Moan Larsen.

Det beste med jobben mener de ansatte er den hyggelige kontakten med kunder og sjåfører på telefon.

– Det er betydningsfullt når vi kan bidra til at kunder får bestilt transport dit de ønsker. Det er viktig for oss å yte god kundeservice og være behjelpelige. Ennå er det mange som ønsker å snakke med ekte mennesker og ikke roboter, legger Moan Larsen til.

Se mer om hverdagen på kundesenteret her: 

Det gode arbeidsmiljøet, trivelige kunder og den fleksible arbeidsplassen gjør at flere av de ansatte har jobbet på kundesenteret i 15-20 år.

– De fleste av arbeidsstokken bor i Sulis, og det er verdifullt å ha arbeidsplassen nær i et lite lokalsamfunn. Ellers er det jo naturskjønt her i Sulis og vårt kundesenter ligger så vakkert til langs Langvatnet med kort vei til et hav av turmuligheter, både sommer og vinter. Det tror jeg er med på å skape trivsel for de ansatte, avslutter Moan Larsen.

Fem damer fra kundesenteret står samlet og smiler mot kameraet.

En trivelig arbeidsplass.

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.