Gå til hovedinnhold Gå til søk

Omprofilerer over 200 taxier i Nordland

- Dette er et løft for oss og for landsdelen!

Nå blir både taxier og uniformer nye.

Det sier daglig leder Lars Lundquist etter det som blir den største omprofileringen til Nordland Taxi.

En ny logo er på plass, og for første gang vil alle taxisentraler i hele Nordland ha samme profil.

– Vi ønsket et likt og gjenkjennelig utseende for alle våre medarbeidere og biler. Ved å ha en felles logo ønsker vi å formidle til våre passasjerer at de reiser med et selskap som er sterkt forankret lokalt, sier Lundquist.

Fra november ruller de første taxiene ut med ny profilering, og etter hvert vil alle taxier under Nordland Taxi ha den samme, gjenkjennelige logoen på bilene. Ser du en taxi med den nye logoen, kan du være sikker på at du kjører med en gjeng som er dedikert til å betjene den flotte landsdelen vår.

STERKERE SAMMEN

Omprofilering og arbeidet bak er også et strategisk grep for å gi Nordland Taxi en fordel i en stadig mer konkurranseutsatt bransje.

– Vi mener at en sterk merkevare vil stå stødig i en konkurranse med nye transportaktører. Vi i Nordland Taxi har samarbeidet i over 30 år og det var på tide at vi kunne utnytte fordelen med å samarbeide.

Det viktigste for Nordland Taxi er at passasjererne føler en trygghet og har tillit til tjenestetilbudet.

– Uten fornøyde passasjerer er vi ingenting, derfor er det viktig for oss å få formidlet at selv med ny profil og uttrykk er det fortsatt oss. Vi er de samme taxisjåførene som skal få deg raskt, presist og hyggelig frem. Du får fortsatt EuroBonus-poeng når du kjører med oss og du skal være sikker på at du samme kundeopplevelse fra sør til nord i Nordland, legger Lundquist til.

ET POSITIVT LØFT

For å kickstarte den store jobben som har blitt gjort rulles det i november ut store kampanjer blant annet på kino, i sosiale medier og på flyplasser. Målet er at taxikundene skal få med seg at Nordland Taxi og alle taxisentraler i Nordland kommer i ny drakt. I første omgang er det over 200 taxier som omprofileres.

– Vi håper dette blir et løft for næringen, og at kundene vil forbinde løftet med noe positiv. Dette har vi gledet oss lenge til, sier Lundquist.

 

Vi bruker informasjonskapsler for å tilby deg en bedre brukeropplevelse. Les personvernvilkår.